14.02.2022.
Malo toga do sad nije rečeno o viskiju Ballantines. Cena njegove planetarne popularnosti tokom dugog niza godina uslovila je da već mnogo toga o njemu znamo. Ipak, nekoliko zanimljivosti o omiljenom piću nikada nije na odmet. Saznajte od cega se pravi viski, šta izdvaja Ballantines – cena ili kvalitet, kolika je viski prodaja u svetu, pa iskoristite to znanje da nekog posebnog zadivite kad budete natočili čašicu ovog specijalnog pića.
Istorijske zanimljivosti:
-
viski Ballantines počeo se proizvoditi još 1827. godine. Te godine George Ballantine, sin škotskog farmera, otvara malu prodavnicu u Edinburgu u kojoj je prodavao ovaj viski za svoje odabrane klijente
-
1895. godine viski Ballantines dobija specijalnu nagradu od kraljice Viktorije koja ga proglašava svojim zvaničnim pićem. Na njen lični zahtev ovaj viski našao se na svakom njenom putovanju (dobronamerno konstatujemo da je kraljica znala šta radi)
-
1910. godine kompanija, koja se se već zove GBS (George Ballantines And Son LTD ), na tržište izbacuje svoj prvi „skoch finest“ koji će i danas, 200 godina kasnije, ostati svojevrstan zaštitni znak njihovog proizvodnog programa
-
period od 1920. do 1933. godine obeležila je prohibicija, zabrana proizvodnje, prodaje i konzumuranja alkoholnih pića, kad viski prodaja opada svuda u svetu, što rađa mnoge nove načine krijumčarenja pića, ali i na kraju pobunu
-
1930. kompanija, iako je promenila vlasnika, predstavlja prvi super premium viski tog vremena – viski Ballantines star 17 i 30 godina
-
u skoro dva veka dugoj tradiciji proizvodnje radilo je samo 5 master blendera, a poslednji radi na toj poziciji još od 2006. godine i ime mu je Sandy Hyslop. Kad god popijete čašicu dobrog Ballantinesa pomislite na njega i nazdravite mu.
Proizvodne zanimljivosti Ballantinesa – od cega se pravi viski
Poznavaoci i ljubitelji ovog pića sasvim dobro znaju od čega se pravi viski, ali znate li i od čega se pravi viski Ballantines? Cena njegove osobenosti leži upravo u karakerističnom odabiru sirovina i procesu proizvodnje, a tajna receptura nije se menjala proteklih 75 godina.
-
viski Ballantines je savršena mešavina single malt viskija ( jedna destilerija, a više razčitih bačvi ) i single grain viskija ( destilat više različitih vrsta žitarica )
-
pravi se više od 50 najkvalitetnijih single maltova, najvažiji među njima svakako su Glenburgie i Miltonduff, koji se mešaju sa još 4 visoko kvalitetna grain viskija. Odnosi, količine i redosled mešanja koji stvaraju apsolutnu harmoniju poznati su samo master blenderu, pa shvatate da odgovor na pitanje od cega se pravi viski Ballanties može da vam da samo pomenuti Sandy Hyslop.
-
svaka žitarica u sastavu ovog viskija dolazi iz druge škotske regije donoseći specifičnost ukusa i arome: voćne i cvetne note donose žitarice iz regije Speyside što obezbeđuje pun ukus ovog pića, voćne arome sjedinjene sa začinima stižu iz regije Highlands, specifičan ukus dima viski Ballantines duguje regiji Islay, a njegov savršeni balans i prepoznatljivu prefinjenost donose žitarice iz doline Lowlands. Sad vam je jasno: u samo jednoj čašici ovaj viski donosi vam iskustvo i tradiciju bukvalno cele Škotske.
-
u proizvodnji, za odležavanje pića, koriste se najkvalitetnija burad od hrastovine u kojima, pre flaširanja, mora između 3 i 30 godina da odleži svaka boca viskija Ballantines. Cena, kvalitet i aroma uslovljeni si itekako ovim procesom sazrevanja pića.
Komercijalne zanimljivosti: viski prodaja, reklama, cena
-
viski Ballantines je škotski viski broj 2 na celom svetu – ako uzmete u obzir broj zemalja i broj destilerija koje se bave proizvodnjom ovog pića biće vam jasno da je svetski broj dva, kada je u pitanju viski prodaja, vrtoglavo dobro mesto
-
da biste bolje shvatili šta to konkretno znači morate znati da se svake sekunde na svetu proda 2 boce Ballantinesa, što grubo preračunato po prosečnim vrednostima znači da se svakog sata proda 7200 flaša ovog pića. Ovo je nedvosmislen dokaz koliko je tražen Ballatines, cena mu je prilagođena a kvalitet konstantan i to je glavno uporište njegove višedecenijske popularnosti.
-
2010. samo u Evropi prodato je 4 000 000 sanduka, a prodaja je od tada u konstantnom porastu
-
Ballantines reklamna kampanja „Leave an impression“ ( Ostavi utisak ) definitivno je ostavila utisak, jer samo u prošloj godini imala je 2 000 000 pregleda
Ako smo vas na trenutak zabavili, nemojte stati samo na zanimljivostima. U Calix online prodavnici pića poručite Ballantines i uverite se i sami zašto je tako poseban.