Ekskluzivna pića iz celog sveta |
Brza i sigurna dostava |
Besplatne pošiljke za iznose preko 6.000 rsd |
Ne vršimo dostavu van teritorije Srbije |
Online plaćanje platnim karticama vaše banke |
Sertifikovan sistem upravljanja - HACCP sertifikat |
Ekskluzivna pića iz celog sveta |
Brza i sigurna dostava |
Besplatne pošiljke za iznose preko 6.000 rsd |
Ne vršimo dostavu van teritorije Srbije |
Online plaćanje platnim karticama vaše banke |
Sertifikovan sistem upravljanja - HACCP sertifikat |
Priča o japanskom viskiju jedna je od onih priča u kojoj, po znanju i umeću, učenik na kraju prevaziđe učitelja. Kao u onoj staroj, doduše kineskoj, narodnoj priči kada je ribar gladnog čoveka, umesto da mu pokloni ribu, naučio da peca. Gladan čovek ovde bi simbolično bio Japanac, a ribari Škotlanđani! I eto priče o tome kako je nastao japanski viski. Prodaja koja širom sveta kontinuirano raste, kao i brojna priznanja za kvalitet, dokaz je da su Japanci odlično savladali ovaj zanat.
Yamazaki viski (cena jedne retke flaše ovog pića dostigla je na aukciji neverovatnih 298,879 dolara ) i Hibiki viski (cena mu je visoka, ali je ipak dostupan samo u ograničenim količinama ), definitivno su najpoznatiji predstavnici viskija zemlje izlazećeg Sunca i jasno odgovaraju na pitanje zašto ceo svet voli baš japanski viski. Prodaja, koja je na početku bila ograničena i zanemarljiva, danas je takva da za pojedine vrste ovog alkoholnog pića postoji čak i lista čekanja.
Jedno od objašnjenja planetarne popularnosti viskija iz Japana leži i u njegovom neobičnom istorijskom razvoju i specifičnosti tradicije i kulture samog naroda.
Druga polovina 19. veka je vreme kada je nastao japanski viski. Prodaja, kupovina i kompletna robna razmena Japana i ostatka sveta do tada je, počevši od 17. veka i vladavine šogunata Tokugava, bila potpuno obustavljena, pa je Japan bio u velikom tehnološkom zaostatku za Evropom i svetom. Upravo tada Japanci prvi put probaju viski i tada je ljubav rođena. Ipak, postojao je jedan veliki problem: uvoz je bio izuzetno skup, a samostalni pokušaji proizvodnje kvalitetnog destilata bili su sasvim neuspešni.
Tu na scenu stupa japanska disciplina, ambicioznost i upornost talentovanog studenta hemije Masataku Takestruru. On odlazi na učenje zanata u Škotsku, u “zemlju viskija“. Dve godine kasnije on se vraća sa suprugom Škotlanđankom, ali i svim znanjem koje mu je potrebno za pravljenje pomenutog pića .
Japanski biznismen uspešan u proizvodnji vina, osnivač kompanije Suntory, u želji da proizvede savršen viski, kontaktira škotskog zeta – Masataku jer je u njemu prepoznao potencijal i 1923. godine zajedno osnivaju prvu japansku destileriju Yamazaki, u okviru koje je Takestrura bio tehnolog i master blender. Tako je, ukratko, nastao japanski viski.
Prodaja na samom početku nije dobro krenula jer je viski bio previše jak i robustan za osetljiva nepca Japanaca naviklih na sake. Vremenom, razvili su svoj autentičan stil i piću dali lični nacionalni pečat i to je ono što i danas Yamazaki viski (cena mu je astronomska ali je i kvalitet takav) i Hibiki viski (cena i ograničene količine čine ga teško dostupnim i izuzetno traženim pićem ) izdvaja od svega ponuđenog na svetskom tržištu. Ovde se vraćamo na početak i priču o učeniku i učitelju.
Glavni brendovi japanskog viskija danas, samo sto godina od osnivanja, ambiciozno osvajaju svetsko tržište i svetske prestižne nagrade. Tri uzastopne nagrade i svetsku slavu i popularnost destileriji Suntory doneo je Hibiki viski. Cena ove senzualne mešavine raznih sladova i žitnih viskija koji sazreva u pet različitih vrsta bačvi za mnoge je neprihvatljiva, ali je i dalje jedan od najprodavanijh viskija na svetu.
Slična je situacija i kada je u pitanju Yamazaki viski. Cena 18 godina stare boce trostruko je veća od dvanaestogodišnjeg, ali i pored toga prvi bude rasprodat, pa nije redak slučaj da se naručuje i čeka, jer su količine ograničene. Ukoliko budete u mogućnosti ne propustite da probate brend Nikka i viski Coffey Grain, koji se destilira u specijalnom aparatu za destilaciju, koga je 1830. godine izumeo A. Coffey sa ciljem da sačuva sve sastojke i arome koji čine specifičnu teksturu piča, ili Nikka 12Y, savršeni spoj ravnoteže i varijacije ukusa, čija je proizvodnja prestala 2019. godine, pa je boca ovog viskija izuzetno vredan raritet.
Ako želite da shvatite zašto ceo svet voli da pije japanski viski i kako izgleda savršena harmonija škotske i japanske kulture, Calix je pravo mesto za vas.