Isporuka i odustanak

Isporuka robe na teritoriji Beograda

 

Calix svojim kupcima omogućava besplatnu dostavu na teritoriji Beograda, na sve iznose preko 6.000,00 rsd! Dostava narudžbina do 6.000,00 rsd se naplaćuje u iznosu od 400,00 rsd, bez obzira na mesto isporuke i težinu pošiljke. Isporuka je besplatna za porudžbine preko 6.000,00 rsd, na užoj teritoriji Beograda i vrši se putem kurirske službe.

 

Za porudžbine plaćene preko računa rok  za isporuku je najkasnije u roku predviđenim Zakonom o zaštiti potrošača (Sl.glasnik 88/2021, član 31). na teritoriji Beograda, odnosno najkasnije u roku predviđenim Zakonom o zaštiti potrošača (Sl.glasnik 88/2021, član 31). na teritoriji Srbije od trenutka kada se novac evidentira na računu Calix-a. Isporuke robe se ne vrše nedeljom. Kupac je dužan da prilikom isporuke a pre potpisivanja primopredajnog dokumenta pregleda i da sva eventualno uočena oštećenja robe unese u zapisnik koji mu je vozač dostavio i da se odmah obrati službi reklamacija na broj telefona 011/ 23 91 825

 

Isporuka na teritoriji Srbije

 

Isporuka robe na teritoriji Srbije realizuje se preko kurirske službe. Porudžbine primljene u periodu ponedeljak – petak do 16h biće isporučene u roku najkasnije u roku predviđenim Zakonom o zaštiti potrošača (Sl.glasnik 88/2021, član 31)., a porudžbine primljene posle 16 h i u periodu subota – nedelja biće isporučene u roku najkasnije u roku predviđenim Zakonom o zaštiti potrošača (Sl.glasnik 88/2021, član 31).

 

Za porudžbine čija je vrednost preko 6.000,00 rsd isporuka je besplatna na teritoriji cele Srbije. Za porudžbine čija je vrednost ispod 6.000,00 rsd troškove isporuke će snositi kupac, u iznosu od 400,00 rsd bez obzira na mesto isporuke i težinu pošiljke.

 

Za porudžbine plaćene preko računa rok za isporuku je najkasnije u roku predviđenim Zakonom o zaštiti potrošača (Sl.glasnik 88/2021, član 31). na teritoriji Beograda, i najkasnije u roku predviđenim Zakonom o zaštiti potrošača (Sl.glasnik 88/2021, član 31). na teritoriji Srbije od trenutka kada se novac evidentira na računu Calix-a. Isporuke robe se ne vrše nedeljom. Kupac je dužan da prilikom isporuke a pre potpisivanja primopredajnog dokumenta pregleda i da sva eventualno uočena oštećenja unese u zapisnik koji mu je vozač dostavio i da se odmah obrati službi reklamacija na broj telefona 011/ 23 91 825.

Pravo na odustanak od kupovine I pravo na reklamaciju

 

Kupac ima pravo da se predomisli I odustane od kupovine u roku od 14 dana od dana kada mu je roba isporučena, takođe ukoliko roba ima nedostatak, ne funkcioniše I dr. ima pravo na reklamaciju. Odustanak Kupca od kupovine se smatra razlogom za raskid Ugovora u kom slučaju je Prodavac dužan da najkasnije u roku od 3 dana od dana odustanka, izvrši Kupcu povraćaj uplaćenog novca.

 

Dostava i obračun troškova dostave

 

Proizvodi kupljeni na Web stranici isporučuju se isključivo na teritoriji Republike Srbije. Pre poručivanja proizvoda potrošaču su na raspolaganju informacije o troškovima dostave, imajući u vidu da je cenovnik dostave sastavni deo ovih Opštih uslova i predugovornih informacija. Prilikom kupovine preko Platforme, potrošač daje saglasnost na iznos troškova dostave. Troškovi dostave prikazuju se na specifikaciji porudžbine.

 

Cenovnik dostave

 

Cena dostave (RSD) 400,00

Napomena: U istaknute cene dostave dostave uključen je PDV.

 

Rok dostave

 

Rok za dostavu proizvoda na adresu potrošača računa se od trenutka potvrde porudžbine.

Dostava se vrši svakog radnog dana u periodu 8-16h.

 

 

Dostava iz skladišta trgovca

 

Roba koja se ne nalazi u CALIX skladištu biće dostavljena direktno iz skladišta trgovca. Vreme dostave je najkasnije u roku predviđenim Zakonom o zaštiti potrošača (Sl.glasnik 88/2021, član 31).

 

 

Zakonska odgovornost trgovca za saobraznost

 

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, trgovac koji je prodao robu potrošaču odgovara za saobraznost robe u periodu od dve godine od dana isporuke robe. Web stranica kao posrednik u prodaji ne preuzima obaveze koje proizilaze iz zakonske odgovornosti trgovca po osnovu saobraznosti robe ugovoru. Trgovac odgovara za nesaobraznost isporučene robe ugovoru ako:

• je postojala u času prelaska na potrošača, bez obzira na to da li je za tu nesaobraznost trgovac znao;

• se pojavila posle prelaska rizika na potrošača, ako potiče od uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na potrošača;

• je potrošač mogao lako uočiti, ukoliko je trgovac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.

 

Trgovac ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja ugovora potrošaču bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru.

Roba je saobrazna ugovoru ako:

• odgovara opisu koji je dao trgovac i ako ima svojstva robe koju je trgovac pokazao potrošaču kao uzorak ili model;

• ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata trgovcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;

• ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;

• po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane trgovca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno na ambalaži robe. Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio trgovca o nesaobraznosti, neposredno ili preko Web stranice, ima pravo da zahteva od trgovca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.

Potrošač ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni opravkom ili zamenom. Ako otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom nije moguće, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:

• nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom roku;

• ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku;

• opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namene;

• otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za trgovca. Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnot potrošača.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor, dok je otklanjanje nesaobraznosti moguće opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.

 

 

Reklamacije potrošača

 

Na proizvode kupljene na Web stranici potrošač u roku od 14 dana od dana prijema, može da izjavi reklamaciju elektronskim putem kontakt forme na stranici Kontakt kao i telefonskim putem na broj 011/2391-825 i na mail adresu: info@calix.rs.

Uz izjavljenu reklamaciju, potrošač ima obavezu da dostavi dokaz o kupovini (račun, specifikacija porudžbine, potvrda o izvršenom plaćanju) i ukoliko je u mogućnosti dostavlja fotografije reklamiranog proizvoda.

Potrošač izjavljuje reklamaciju radi ostvarivanja prava po osnovu nesaobraznosti, kao i zbog pogrešno obračunate cene, oštećenja pošiljke u transportu i sl.

Obaveza je trgovca da na reklamaciju potrošača odgovori u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije.

Odgovor trgovca na reklamaciju sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije ukoliko je prihvata. Ukoliko je reklamacija potrošača prihvaćena, rok za rešavanje reklamacije je 15 dana od dana podnošenja reklamacije. Prilikom obrade podataka o ličnosti potrošača, trgovac postupa u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti.

Potrošač gubi pravo na reklamaciju u slučaju neadekvatnog rukovanja robom i upotrebom robe ili montaže robe koji nije u skladu sa uputstvom za upotrebu/montažu, kao i u slučaju da su opravke ili pokušaji opravki vršeni od strane neovlašćenih lica/servisera. .

 

 

 

Reklamacija narednog radnog dana od dana isporuke

 

Kada potrošač izjavi reklamaciju na robu koja je isporučena kurirskom službom u roku od 14 dana od dana isporuke, reklamacija se prosleđuje kurirskoj službi na izjašnjenje.

Ukoliko se utvrdi odgovornost kurira za gubitak ili potpuno ili delimično oštećenje proizvoda, Calix šalje zahtev za refundaciju troškova kurirskoj službi a Kupcu se u roku od 8 dana, a u zavisnosti od njegove želje šalje ili ponovo isti proizvod ili mu se refundira plaćeno.

 

Reklamacija se smatra rešenom ukoliko je potrošač prihvatio jedan od predloženih predloga za rešavanje reklamacije.

Reklamacija zbog nepotpune isporuke

 

Ukoliko potrošač ne dobije kompletnu porudžbinu za koju je izvršio plaćanje karticom (npr. jedan proizvod nedostaje), potrošač ima pravo da zahteva povraćaj novca za taj proizvod, kao i troškove dostave.

 

Takođe, potrošač može da zahteva da mu se naknadno dostavi nedostajući proizvod, i tada potrošač ne snosi troškove ponovne dostave.

Reklamacija zbog neisporuke

 

Ukoliko potrošaču ne bude isporučena pošiljka (npr. poručeni proizvod je izgubljen/oštećen u transportu), potrošač ima pravo da izjavi reklamaciju i zahteva povraćaj novca za plaćeni proizvod i troškove dostave.

 

Reklamacija zbog dostave pogrešnog proizvoda

 

Ukoliko potrošaču bude isporučen pogrešan proizvod, potrošač ima pravo da izjavi reklamaciju i zahteva povraćaj novca i troška dostave.


Reklamacija po pitanju saobraznosti

Reklamaciju zbog nesaobraznosti isporučenog proizvoda potrošač može da izjavi u roku od dve godine od dana isporuke proizvoda. Primljene reklamacije po pitanju nesaobraznosti Platforma automatski prosleđuje trgovcu. Odgovor trgovca na reklamaciju može biti da je: Reklamacija prihvaćena – u tom slučaju trošak preuzimanja reklamiranog proizvoda snosi trgovac.

 

Ukoliko je reklamacija rešena:

• raskidom ugovora, obaveza je trgovca da vrati novac potrošaču u punom iznosu maloprodajne vrednosti proizvoda sa troškovima dostave;

• zamenom, obaveza je trgovca da o svom trošku isporuči zamenski proizvod potrošaču;

• sniženjem cene, obaveza je trgovca da vrati srazmerni deo maloprodajne vrednosti potrošaču, kao i da mu o svom trošku vrati reklamirani proizvod;

• opravkom uz saglasnost potrošača, obaveza je trgovca da proizvod popravi i dostavi popravljeni proizvod potrošaču, bez dodatnih troškova za potrošača.

• reklamacija odbijena – u tom slučaju trošak povraćaja reklamiranog proizvoda snosi potrošač.

 

Povraćaj proizvoda vrši kurirska služba. Rok u kojem potrošač može da se saglasi sa preuzimanjem reklamiranog proizvoda je 15 dana od dana prijema odgovora na reklamaciju.

Nakon isteka navedenog roka, Web stranica kao ni trgovac ne odgovaraju za reklamirani proizvod, niti imaju obavezu čuvanja proizvoda.

 

 

 

Pravo na predomišljanje i odustanak od kupovine

 

Potrošač koji je obavio internet kupovinu preko Web stranice calix.rs ima zakonsko pravo da se predomisli, odustane od kupovine u roku od 14 dana od dana isporuke i kupljeni proizvod vrati bez obrazloženja i dodatnih troškova, osim troškova povraćaja robe.

Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati odnosno poslati na posebnom

Obrascu za odustanak od kupovine, (Link u Opštim uslovima kupovine).

Popunjen i skeniran Obrazac za odustanak potrošač šalje na e-mail adresu: info@calix.rs.

Zahtev za odustanak je moguće podneti i pozivom na broj telefona 011/2391-825.

 

Obaveza je potrošača da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak.

Potrošač vraća proizvod na adresu pošiljaoca naznačenoj na adresnici koja se nalazi na transportnoj ambalaži pošiljke.

Potrošač snosi trošak povraćaja robe u slučaju odustanka od kupovine.

 

Potrošač ima obavezu da proizvod/e vrati u neoštećenom stanju, u originalnom fabričkom neoštećenom pakovanju, sa svim delovima, neoštećenom etiketom, deklaracijom i sa kompletnom dokumentacijom koju je dobio uz proizvod (npr. uputstvo za upotrebu itd.). Potrebno je da potrošač zapakuje robu na propisani ili uobičajeni način da ne bi došlo do nastanka štete, što podrazumeva stavljanje pošiljke u odgovarajući omot (koverta, kutija, i slično) radi obezbeđenja sadržine pošiljke.

 

Ukoliko se šalje više predmeta u jednoj kutiji, bitno je da se odvoje međusobno. Lomljivi predmeti treba da se odvoje kako jedan od drugog, tako i od uglova, strana, vrha i dna kutije. Ovo sprečava oštećenje koje može nastati međusobnim dodirivanjem predmeta od vibracija ili udara koji mogu nastati spolja. Za navedeno obezbeđivanje pošiljke za dalji transport potrošač može da koristi ambalažu u kojoj mu je pošiljka dostavljena.

Po prijemu vraćenog proizvoda utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Obaveza je trgovca da potrošaču vrati iznos maloprodajne cene kupljenog/ih proizvoda i troškove isporuke, najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.

 

Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je robu poslao natrag. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda u tolikoj meri da se proizvod ne može ponovo prodati, odbiće se vraćanje novca potrošaču i kurirska služba će vratiti proizvod potrošaču o njegovom trošku. Rok u kojem potrošač daje saglasnost za preuzimanje proizvoda je 15 dana od dana prijema obaveštenja da odustanak od ugovora nije odobren.

 

Nakon isteka navedenog roka, Web stranica kao ni trgovac ne odgovaraju za proizvod, niti imaju obavezu čuvanja tog proizvoda.

Povraćaj novca potrošaču u slučaju odustanka od kupovine U slučaju odustanka od kupovine, povraćaj novčanih sredstava potrošaču će se izvršiti refundacijom sredstava na karticu/račun potrošača.

 

Izuzeci od prava na odustanak od kupovine

 

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju:

• isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja (na primer, isporuka namirnica, hrane i pića kao i svih ostalih proizvoda koji su podložni pogoršanju kvaliteta ili imaju kratak rok važenja); Neuspelo uručenje Ukoliko potrošač odbije prijem pošiljke roba se vraća u skladište Trgovca.